Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


Προνόμια στους εφοπλιστές, απειλές στους ναυτεργάτες

Τα διαπιστευτήριά του στο εφοπλιστικό κεφάλαιο κατέθεσε εκ μέρους της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ) Γ. Διαμαντίδης στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, όπου έφτασε για λογαριασμό των εφοπλιστών να εκβιάσει ανοιχτά και απροκάλυπτα τους ναυτεργάτες, λέγοντας ότι η κυβέρνηση δε θα άρει την επιστράτευση αν οι ναυτεργάτες δεν υπογράψουν την ΣΣΕ Ακτοπλοΐας, και δεν εγκαταλείψουν τα «παράλογα αιτήματα»! Δηλαδή, κατά τον υπουργό η επιστράτευση θα αρθεί μόνο αν οι ναυτεργάτες υποκλιθούν στους εφοπλιστές και εγκαταλείψουν το διεκδικητικό πλαίσιο για αξιοπρεπείς αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις και για σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. «Αν κάποιοι επιμένουν στα παράλογα αιτήματα είναι σαν να ζητάνε οι ίδιοι αυτό το καθεστώς», ανέφερε!
Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μέσω του Γ. Διαμαντίδη, δείχνει το ταξικό μίσος της ενάντια στους ναυτεργάτες, για τους εφοπλιστές όλων των κατηγοριών πλοίων έχει έτοιμα και νέα προνόμια που εντείνουν την άγρια εκμετάλλευση σε βάρος των ναυτεργατών και ενισχύουν ακόμα περισσότερο την ήδη τρελή κερδοφορία που καταγράφει το εφοπλιστικό κεφάλαιο ακόμα και μέσα στην κρίση.
Συγκεκριμένα, για τους ποντοπόρους εφοπλιστές ο υπουργός επανέλαβε τη θετική στάση της κυβέρνησης απέναντι στο αίτημα των εφοπλιστών για τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου, τέτοιου ώστε τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από τις δραστηριότητές τους στη θάλασσα να τα επενδύουν και στη στεριά, με τους ίδιους ευνοϊκούς όρους που ισχύουν για τις επενδύσεις ξένων μεγαλοεπενδυτών, όπως για παράδειγμα προβλέπει ο νόμος για το «Fast track». «Οποια φοροαπαλλαγή ισχύει για τα ξένα κεφάλαια - ανέφερε ο υπουργός - το ίδιο θα ισχύει και για τα εφοπλιστικά κεφάλαια». Πρόσθεσε ότι θα αναλάβει ο ίδιος να προωθήσει τη συμφωνία με την Κίνα που προβλέπει την ενίσχυση των εφοπλιστών με 5 δισ. ευρώ για να κατασκευάσουν τα καράβια τους στα κινεζικά ναυπηγεία. Μάλιστα, σημείωσε ότι τις επόμενες μέρες θα μεταβεί στην Κίνα μαζί με αντιπροσωπεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προκειμένου να προωθηθεί η συμφωνία.
Σε ό,τι αφορά τους ακτοπλόους εφοπλιστές, ο υπουργός ανέφερε ότι εξετάζει τις 17 προτάσεις που έχουν καταθέσει και επί της ουσίας αξιώνουν να εφαρμοστεί - όπως στην κρουαζιέρα - και στην ακτοπλοΐα η πλήρης άρση του καμποτάζ, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ, δηλαδή η μετατροπή και των ακτοπλοϊκών πλοίων σε πλωτά δουλεμπορικά γκέτο, τύπου κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΤΗ», όπου θα οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξίωση των εφοπλιστών ήδη προωθείται με το άρθρο 20 στο νομοσχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που αφορά το Λιμενικό Σώμα. Η εφαρμογή του άρθρου 20 (αφορά τη μερική κατάργηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας) σημαίνει ότι σε πρώτη φάση αποβάλλονται από τα ακτοπλοϊκά πλοία 4.500 ναυτεργάτες που ανήκουν στις κατηγορίες των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλοι, μάγειροι κ.λπ.). Τέλος, επανέλαβε ότι είναι επίτευγμα για την κυβέρνηση η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και αναφέρθηκε ξανά στη συνένωση των λιμανιών της Αττικής και τον λιμενικό «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», όπως είπε που προετοιμάζει η κυβέρνηση.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου