Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013

Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά                 -    Σωματείο Εργαζ. Ν.Σκαραμαγκά  η ΤΡΙΑΙΝΑ   Σωματείο Μετάλλου << Η ΜΑΣΙΝΑ >>   -     Παν. Ένωση Αμμοβολιστών Καθαριστών
Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών            -      Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων
Σωματείο Μετάλλου Αθήνας «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» -  Συσπείρωση Εργαζομένων Ν. Ελευσίνας
Εργατικό  Κέντρο Πειραιά
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΜΑΣ
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΙΟΥΛΗ ΣΤΙΣ 6 μ.μ. ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Ο κλάδος της Ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα βρίσκεται τα τελευταία χρόνια «στο μάτι του κυκλώνα».  Πρόβλημα που έχει οξυνθεί ακόμα περισσότερο λόγω της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης.
Εμπόδιο στη λειτουργία και ανάπτυξη του κλάδου είναι οι οδηγίες 6 και 7 της Ε.Ε. που απαγορεύει την οποιαδήποτε παρέμβαση του κράτους, θεωρώντας τες επιδοτήσεις που δεν «βοηθούν» τον ανταγωνισμό.  Με βάση αυτές τις οδηγίες έκλεισε και το εμπορικό κομμάτι του Σκαραμαγκά, Στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, το Νεώριο Σύρου και τα Ναυπηγεία Χαλκίδας το 1985 δούλευαν 20.000 εργαζόμενοι ενώ σήμερα υποαπασχολούνται λιγότεροι από 2.400 με μειωμένους μισθούς ελαστικές εργασιακές συνθήκες, απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα καταδικάζοντας χιλιάδες εργαζόμενους και τις οικογένειές τους σε ανεργία , φτώχεια και εξαθλίωση.  Αυτή είναι η κατάληξη της πολιτικής που στήριξε με τεράστια κρατική χρηματοδότηση, με χρήματα του λαού, τους μεγαλομετόχους ιδιοκτήτες των ναυπηγείων και διευκόλυνε το ξεζούμισμα των εργαζομένων.
Επιβεβαιώθηκε ότι η ένταξη μας στην Ε.Ε. έφερε ανάμεσα στις άλλες συνέπειες για το λαό, και αρνητικές επιπτώσεις σε κλάδους με παράδοση όπως και τα ναυπηγεία.  Η σημερινή κυβέρνηση του μαύρου μετώπου προχωράει ένα βήμα περαιτέρω στη συρρίκνωση των ναυπηγείων. ΄Ηδη σήμερα τα οργανωμένα Ναυπηγεία της χώρας είναι κλειστά (Σκαραμαγκάς) ή υπολειτουργούν (Ελευσίνα).
 Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μετά την παράδοσή τους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, στα Αραβογερμανικά συμφέροντα και τα παιχνίδια που παίζουν οι νέοι ιδιοκτήτες μαζί με τις κυβερνήσεις, μένουν κλειστά εδώ και δύο χρόνια.  Οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι ενάμισι χρόνο και βρίσκονται σε εξαθλίωση.
          Το εμπορικό κομμάτι του Ναυπηγείου, με απόφαση της Ε.Ε. και τη σύμφωνη γνώμη όλων  των Κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων, παραμένει κλειστό.  Δεν υπάρχει καμία πολιτική βούληση μέχρι στιγμής από τους κυβερνώντες να αλλάξουν στάση απέναντι στον τόσο σημαντικό κλάδο – στρατηγικής σημασίας – της Ν/Βιομηχανίας, ώστε να δοθεί ανάσα σε χιλιάδες οικογένειες.
Τα διάφορα σενάρια που κυκλοφορούν (για κοινοπραξία μεγαλοεργολάβων ή να νοικιαστούν κομμάτια του), χρησιμοποιούνται μόνο για αποπροσανατολισμό.
          Τα Ναυπηγεία βρίσκονται σε πολύ δύσκολη κατάσταση και απειλούνται ακόμα και με λουκέτο.
          Δεν μπορεί να υπάρχει άλλη σκέψη, παρά μόνο η λειτουργία του Ναυπηγείου, στο σύνολό του με το εμπορικό κομμάτι και τους εργαζόμενους του τροχαίου υλικού.
Στα ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από 3.5 μήνες απεργίας,  οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους και την στήριξη του υπόλοιπου κλάδου και ιδιαίτερα της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για τον Ναυπηγοεπισκευαστικό Κλάδο, πληρώθηκαν τα δεδουλευμένα τους για ένα χρόνο.
          Δώσανε απάντηση στη θεωρία της αναποτελεσματικότητας του αγώνα, στο ότι οι απεργίες θα κλείνουν τα Ναυπηγεία.
Είναι μια πρώτη νίκη των εργαζομένων που όμως στις σημερινές συνθήκες έχει ιδιαίτερη σημασία.  Ο εργοδότης όμως με τη λήξη της απεργίας χρησιμοποίησε το νέο κρατικό χρήμα για απολύσεις και μείωση του μισθολογικού κόστους.
          ΄Εχουν αποχωρήσει από τα Ναυπηγεία περίπου εκατό άτομα και έχει βάλει μπροστά το σχέδιό του για μείωση μισθών, ξεκινώντας από τα στελέχη της παραγωγής με 15%, ενοποίηση ειδικοτήτων, εντατικοποίηση της δουλειάς και ετοιμάζεται με τη νέα Επιχειρησιακή σύμβαση για ανάλογες μειώσεις στους εργαζόμενους.
Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη για πάνω από 3 χρόνια η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο.  Οι εργασίες που γίνονται είναι ελάχιστες, δουλειά δεν μπαίνει και αυτό οφείλεται και στο ότι τα δύο μεγάλα Ναυπηγεία, ιδίως του Σκαραμαγκά που δεν δουλεύουν οι δεξαμενές, παραμένουν κλειστά ή υπολειτουργούν, με αβέβαιο το μέλλον τους.
          Η κυβερνητική πολιτική δεν είναι στην κατεύθυνση ανάπτυξης της Ζώνης και των υποδομών της, αλλά στην παράδοσή τους στην Cosco για τα δικά τους συμφέροντα.  Εμπόδιο τους η σθεναρή αντίσταση των εργαζομένων και των Σωματείων της Ν/Ζώνης κάτι που οι εργολάβοι της Ζώνης το εκμεταλλεύονται μαζί με την αναδουλειά για να σπάσουν της Συλλογική Σύμβαση.
Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του κλάδου

Η Ελλάδα  έχει όλες τις προϋποθέσεις, αλλά και την ανάγκη για την ανάπτυξη ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.  ΄Εχει ειδικευμένους και έμπειρους τεχνίτες, έχει σημαντικές υποδομές (παρά τη χρόνια απαξίωσή τους) που μπορούν να εκσυγχρονιστούν, έχει τη δυνατότητα για παροχή χάλυβα και αλουμινίου από την εγχώρια μεταλλοβιομηχανία.  Την ίδια στιγμή, η χώρα έχει αυξημένες ανάγκες για σύγχρονη, τακτική, φτηνή και ασφαλή ακτοπλοΐα καθώς και ανάγκη για τη διατήρηση πολεμικού στόλου για την προστασία των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.
Είναι επιτακτική η ανάγκη για συσπείρωση των εργαζομένων και των Σωματείων από τα κάτω, ώστε να υπάρξει απάντηση στην κυβερνητική επιθετικότητα αλλά και στην αδιαλλαξία των εργοδοτών.
          Η εμπειρία του προηγούμενου διαστήματος από τα δράση της συντονιστικής επιτροπής και τα αποτελέσματα που έφερε σε πρώτη φάση για τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, μπορεί και πρέπει να φέρει αποτέλεσμα σε όλο τον κλάδο, κόντρα στην πολιτική των εργοδοτών και της κυβέρνησης.
Να κάνουμε  τους χώρους δουλειάς εφαλτήριο αγώνα , ξεκινώντας την δράση μας από την εξασφάλισή τους κόντρα στα σχέδια για την διάλυσή τους και την αλλαγή χρήσης που θα επιχειρηθεί.

Να μην χάσουμε άλλο χρόνο , ΔΡΑΣΗ ΤΩΡΑ   

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :
·       ΄Αμεση λειτουργία εδώ και τώρα με ευθηνη του κρατους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με το σύνολο των δραστηριοτήτων του (εμπορικό κομμάτι, τροχαίο υλικό κ.λπ)
·       Όχι στην Πώληση του Λιμανιού. Άμεση χωροθέτηση της Ν/ΖΩΝΗΣ με νόμο που θα απαγορεύει την αλλαγή χρήσης τουλάχιστον για 50 χρόνια και άμεσες επενδύσεις σε υποδομές (δεξαμενές PANAMAX , επισκευές ντόκων, δίκτυα νερού – αέρα – ρεύματος)
·       Μέτρα προστασίας των ανέργων και των απλήρωτων εργαζομένων, πλήρη ασφαλιστική – ιατροφαρμακευτική κάλυψη, επίδομα ανεργίας. Δωρεάν μεταφορά με τα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας. Καμμία  διακοπή σε ρεύμα – νερό – τηλέφωνο
·       Κατάργηση της «μαύρης εργασίας» και της συνθήκης Μπολκενστάιν.
·       Καμμιά απόλυση, υπογραφή Σ.Σ.Ε. χωρίς μειώσεις με πλήρη δικαιώματα
·       Εξόφληση ΤΩΡΑ όλων των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά και Σύρου
·       Άμεση οικονομική ενίσχυση 1.000 ευρω σε όλους τους απλήρωτους εργαζόμενους και όλους τους ανέργους του κλάδου.
·       Να ακυρωθεί η συμφωνία με την Κίνα για την χρηματοδότηση των Ελλήνων Εφοπλιστών  να πηγαίνουν αυτοί  τα καράβια τους στα Κινέζικα Ναυπηγεία.
·       Σύνδεση των τεράστιων πραγματικών αναγκών της Χώρας για πλοία (ακτοπλοΐα – πολεμικό ναυτικό – θαλάσσιες μεταφορές κ.τ.λ. ) και άλλες μεταλλικές κατασκευές (ανεμογεννήτριες, πλωτές εξέδρες-δεξαμενές, άμυνα κ.τ.λ.) με την Ναυπηγική βιομηχανία της Χώρας μας , κάτι που θα εξασφαλίζει μόνιμα και σταθερά δουλειά για όλους μας.

ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου