Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ Ν/ ΖΩΝΗΣ

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΝΗΣΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΜΜΟΒΟΛΙΣΤΩΝ – ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ  ΕΠΙΣΚ. ΕΓΚΑΤ. ΠΛΟΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΝΗΣΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΝΑΥΠΗΓΟΞΥΛΟΥΡΓΩΝ                                                                                                                                                                                     Πειραιάς 17/8/2011
Α.Π. 143/2011                                           
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τα Σωματεία μας κατέθεσαν σήμερα εγγράφως σε ΥΠΑΝ , ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ , Ο.Α.Ε.Δ και Ο.Λ.Π. , τις θέσεις μας σχετικά με τις πρόσφατες εξαγγελίες της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη  . Με έγγραφό μας αποκαλύπτουμε το σχέδιο της Κυβέρνησης να συρρικνώσει περαιτέρω τη Ν/ ΖΩΝΗ , παραδίδοντας ένα μέρος της σε ομάδα 14 υμετέρων Επιχειρήσεων(οι οποίες θα λειτουργήσουν ως μονοπώλιο , επιβάλλοντας εργασιακό μεσαίωνα) και αλλάζοντας χρήση στο υπόλοιπο .
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής θα είναι το κλείσιμο των εκατοντάδων μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και ο αποκλεισμός χιλιάδων εργαζομένων από το δικαίωμα στην εργασία .
ΚΑΛΟΥΜΕ όλες τις μικρομεσαίες Επιχειρήσεις της Ν/ ΖΩΝΗΣ , τους αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ και τους χιλιάδες συναδέλφους που ενδιαφέρονται πραγματικά , συνολικά για την  σωτηρία και την ανασυγκρότηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας , με στόχο την εξασφάλιση μόνιμα και σταθερά δουλειάς για όλους , με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα ,   σε επαγρύπνηση , συσπείρωση και αγωνιστική ετοιμότητα για ενιαία αντιμετώπιση στην επίθεση που πρόκειται να δεχτούμε το επόμενο διάστημα .

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ

ΠΡΟΣ :  ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
              ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝ. ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
               ΔΙΟΙΚΗΤΗ Ο.Α.Ε.Δ.
               ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ Ο.Λ.Π.

Σας καταθέτουμε κείμενο θέσεων των Σωματείων μας συνοδευόμενο με σειρά εγγράφων από φορείς , Συνδικάτα , Κυβερνητικά όργανα  από τα οποία προκύπτει το ορθό των προτάσεων μας και ζητάμε άμεσα συνάντηση μαζί σας
για να συζητήσουμε διεξοδικότερα το περιεχόμενο του

Πραγματοποιήθηκε την ΤΡΙΤΗ 19 Ιουλίου 2011 σύσκεψη στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή των κ.κ. Χρυσοχοίδη , Κουτρουμάνη και Ξυνίδη , στο τέλος της οποίας εξαγγέλθηκαν μια σειρά μέτρων για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και συγκεκριμένα :
-Διάθεση 100 εκ. ευρώ, μέσω του ΕΣΠΑ, σε προγράμματα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων .
-Κάλυψη του 70% των δαπανών που θα πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να κατευθυνθούν σε νέα πεδία δραστηριότητας.
-Ένταξη στο ΕΤΕΑΝ των επιχειρήσεων που θα αξιοποιήσουν τις παραπάνω δράσεις ώστε να καλύψουν τις δανειακές τους ανάγκες με ευνοϊκό δανεισμό.
-Ενίσχυση των εργαζομένων, που εργάζονται κυρίως σε πολύ μικρές επιχειρήσεις, με 8 εκ. ευρώ από το Αποθεματικό Απροβλέπτων για δράσεις κατάρτισης και επανακατάρτισης. Η δράση αυτή θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
-Χρηματοδότηση της ναυπήγησης μεσαίων πλοίων μέσω ΕΣΠΑ, η οποία θα συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα ναυπηγεία και στη διευκόλυνση των συγκοινωνιών στο Αιγαίο.
Από την πρώτη στιγμή καταγγείλαμε ότι όλα αυτά τα μέτρα σκοπό έχουν την περαιτέρω συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας της χώρας μας , όπως αυτή συντελείται τις τελευταίες δεκαετίες με τις πολιτικές που ασκούνται στον χώρο από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και την Ε.Ε.
Το νέο που έχουμε σήμερα σε σχέση με τις προσπάθειες του παρελθόντος είναι ότι επιχειρείτε να κάνετε και τους εργαζόμενους και τις μικρομεσαίες Επιχειρήσεις συνένοχους στο έγκλημα μέσω δήθεν Επιτροπής όπου θα συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι (εκπρόσωποι  των επιχειρήσεων και των εργαζομένων) ,  η οποία  θα συνεργάζεται με το ΥπΑΑΝ και θα αναλάβει να διερευνήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για  να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις .
Παράλληλα σχεδιάζετε ένα «φαγοπότι» άνευ προηγουμένου με ομάδα 14 Επιχειρήσεων του χώρου , οι οποίες με γνώμονα το προσωπικό τους συμφέρον έχουν συμφωνήσει με την Κυβέρνηση , να μονοπωλήσουν τη Ν/ ΖΩΝΗ , πετώντας στην ανεργία εκατοντάδες μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και χιλιάδες εργαζόμενους .
Α) Όσον αφορά τη διάθεση 100 εκ. ευρώ, μέσω του ΕΣΠΑ, σε προγράμματα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων:
- Κάθε Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση  , από τις εκατοντάδες που δραστηριοποιούνται σήμερα στη Ν/ ΖΩΝΗ , το 80% των εργαλείων που χρησιμοποιεί αφορούν τις ανεπαρκείς σήμερα υποδομές του Ο.Λ.Π. και το 20% τα ατομικά της εργαλεία .
- Με βάση τον σχεδιασμό της Κυβέρνησης πρόκειται να δοθεί «ζεστό» χρήμα για να εκσυγχρονιστεί  δήθεν το 20% των εργαλείων μιας μικρής ομάδας υμετέρων Εργολάβων .
- Εμείς με γνώμονα το συμφέρον συνολικά της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας των εκατοντάδων μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (καθώς επίσης και πολλών εκατοντάδων Επιχειρήσεων που ζουν έμμεσα από τη Ν/ Βιομηχανία της χώρας) , των χιλιάδων εργαζομένων και της Ελληνικής Οικονομίας , προτείνουμε τα χρήματα αυτά (100 εκατομμύρια ευρώ , σαν αρχή και εξασφάλιση από τον κρατικό προϋπολογισμό των πρόσθετων απαραίτητων χρημάτων για τη συνέχεια) να κατευθυνθούν σε υποδομές του Ο.Λ.Π. , εκσυγχρονίζοντας έτσι το 80% των εργαλείων όλων των Επιχειρήσεων της Ν/ ΖΩΝΗΣ . Παράλληλα με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζονται οι υποδομές , που θα δώσουν τη δυνατότητα άσκησης άλλης πολιτικής , όπου η Ν/ Βιομηχανία της χώρας θα μπορεί να καλύπτει με αυτάρκεια τις ανάγκες για επισκευή – μετασκευή – κατασκευή και συντήρηση Πλοίων όλων των τύπων .
- Σας παραθέτουμε παρακάτω ποια είναι τα έργα υποδομής που πρέπει να γίνουν και με σειρά προτεραιότητας , τα οποία προκύπτουν από δεκάδες μελέτες , αποφάσεις διυπουργικών οργάνων όλων των Κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών , προτάσεις Φορέων,Επιμελητηρίων , Σωματείων (δειγματοληπτικά για να έχετε μια εικόνα σας επισυνάπτουμε μερικά από αυτά) .
1.                             Κατασκευή και εγκατάσταση δύο δεξαμενών ΠΑΝΑΜΑΞ στην περιοχή της ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ
2.                             Κατασκευή και εγκατάσταση πλωτής προβλήτας καθ’ όλο το μήκος της Κυνοσούρας στην περιοχή που εκτελούνται σήμερα εργασίες .
3.                             Εγκατάσταση αναγκαίων δικτύων (σε ΠΕΡΑΜΑ – ΔΕΗ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ) , νερού – ρεύματος – αέρα – πυρασφάλεια .
4.                             Άμεση επισκευή και λειτουργία των υφιστάμενων γερανών με προσθήκη νέων όπου χρειάζεται .
5.                             Επισκευή φθαρμένων ντόκων και δαπέδων σε όλους τους χώρους της Ν/ ΖΩΝΗΣ .
6.                             Σε συνεργασία με τις Εργοδοτικές Ενώσεις και τους ιδιοκτήτες των μικρών Ναυπηγείων του Περάματος και της Σαλαμίνας , να οριστικοποιηθούν οι χώροι και να εγκατασταθούν ναυπηγικές κλίνες για ναυπήγηση διαφόρων κατηγοριών Πλοίων .
Υποσημείωση : Με την υλοποίηση σε αυτή την κατεύθυνση προγράμματος κατασκευής υποδομών θα εξασφαλιστεί εργασία για μεγάλο χρονικό διάστημα σε χιλιάδες εργαζόμενους .
Β) Όσον αφορά τη κάλυψη του 70% των δαπανών που θα πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να κατευθυνθούν σε νέα πεδία δραστηριότητας και την ένταξη στο ΕΤΕΑΝ των επιχειρήσεων που θα αξιοποιήσουν τις παραπάνω δράσεις ώστε να καλύψουν τις δανειακές τους ανάγκες με ευνοϊκό δανεισμό :
- Απόδειξη ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι η συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας είναι αυτές οι δύο εξαγγελίες . Ρίχνετε στάχτη στα μάτια των εκατοντάδων μικρομεσαίων Επιχειρήσεων , προσπαθώντας να χρυσώσετε το χάπι . Τους τάζετε «πενταροδεκάρες» για να μη δουν ότι τους κλείνετε. Έχετε προαποφασίσει την παράδοση του κομματιού που σκέφτεστε να αφήσετε από τη σημερινή Ν/ ΖΩΝΗ σε μια μικρή ομάδα Επιχειρήσεων , η οποία θα επιβάλλει καθεστώς μονοπωλίου και εργασιακού μεσαίωνα .
- Τέτοιες πολιτικές είναι καταστροφικές για τις εκατοντάδες μικρομεσαίες Επιχειρήσεις . Δεν μπορεί να αποτελέσει λύση για το μέλλον της  Επιχείρησης της Ν/ ΖΩΝΗΣ η αλλαγή αντικειμένου και η φυγή .
- Η μικρομεσαία Επιχείρηση για να έχει μέλλον χρειάζεται μια πολιτική που θα συνδέει τις τεράστιες πραγματικές ανάγκες της χώρας για Πλοία (ακτοπλοΐα – Πολεμικό Ναυτικό – θαλάσσιες μεταφορές κ.λ.π.) και άλλες μεταλλικές κατασκευές (ανεμογεννήτριες , πλωτές εξέδρες – δεξαμενές , άμυνα κ.λ.π.) , με τη Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας μας . Με αυτό τον τρόπο θα διασφαλιστεί και η τεράστια τεχνογνωσία , που έχει κατακτηθεί στη Ναυπηγική τέχνη μέσα στα χρόνια.
Γ) Όσον αφορά την  ενίσχυση των εργαζομένων, που εργάζονται κυρίως σε πολύ μικρές επιχειρήσεις, με 8 εκ. ευρώ από το Αποθεματικό Απροβλέπτων για δράσεις κατάρτισης και επανακατάρτισης  η οποία δράση αυτή θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης :
- Καταγγείλαμε ήδη την προσπάθεια που γίνεται μέσω Υπουργείου Εργασίας και Ο.Α.Ε.Δ. για να εξαγοραστούν οι συνειδήσεις ανέργων μέσω αδιαφανών διαδικασιών και ανύπαρκτων φορέων , με σκοπό μέρος του ποσού να φαγωθεί από κάποιους επιτήδειους και το υπόλοιπο να μοιραστεί σε ανέργους με τη μορφή του πελατολογίου .
 -Απαιτούμε τα χρήματα να διατεθούν απευθείας μέσω του Ο.Α.Ε.Δ. με διαφανείς διαδικασίες και ενιαία κριτήρια για όλους τους ενδιαφερομένους ανέργους της Ν/ ΖΩΝΗΣ , σε εγκαταστάσεις αποκλειστικά του Ο.Λ.Π. και να διασφαλίζεται η πραγματική κατάρτιση και επανακατάρτιση του εργατικού δυναμικού , η οποία θα αποδεικνύεται και από την σχετική πιστοποίηση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ.
-Σας παραθέτουμε ολόκληρη την πρότασή μας σε επισυναπτόμενο έγγραφο για την εκπαίδευση – πιστοποίηση του εργατικού δυναμικού της Ν/ ΖΩΝΗΣ .
Δ) Όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης μεσαίων πλοίων μέσω ΕΣΠΑ, η οποία θα συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα ναυπηγεία και στη διευκόλυνση των συγκοινωνιών στο Αιγαίο :
-Πάγια θέση των Σωματείων μας είναι η άσκηση κλαδικής πολιτικής στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, η οποία θα στηρίζεται σε έναν ενιαίο 100% Δημόσιο φορέα Ν/ Βιομηχανίας , που σκοπό θα έχει να καλύπτει παραγωγικά , μέσα από κεντρικό σχεδιασμό τις τεράστιες και πραγματικές ανάγκες της χώρας για κατασκευή – επισκευή – μετασκευή και συντήρηση κάθε είδους Πλοίων .
-Είναι απαράδεκτο , αδιανόητο , μια χώρα σαν τη δική μας , με αυτές τις ανάγκες για θαλάσσιες μεταφορές – συγκοινωνίες , να μην έχει ισχυρή Ναυπηγική Βιομηχανία .
ΤΕΛΟΣ και ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ
Καμία προοπτική ανάπτυξης και διεξόδου από την κρίση δεν μπορεί να υπάρξει για τους χιλιάδες εργαζόμενους και τις εκατοντάδες μικρομεσαίες Επιχειρήσεις χωρίς την μέγιστη αξιοποίηση των υποδομών , της τεχνογνωσίας και των δυνατοτήτων των μεγάλων Ναυπηγικών Επιχειρήσεων της Ελευσίνας , του Σκαραμαγκά , της Σύρου και της Χαλκίδας . Μόνη λύση για να εξασφαλιστεί αυτό είναι να περάσουν άμεσα σε κρατικό έλεγχο (ώστε να ανοίξει και το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά) .
Ενημερώνουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι οποιαδήποτε προσπάθεια , συγκαλυμμένη ή μη  , για συρρίκνωση ή κλείσιμο της Ν/ Βιομηχανίας θα μας βρίσκει κάθετα αντίθετους .
Θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε το σύνολο των εργαζομένων και των μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά , που πλήττονται άμεσα ή έμμεσα από αυτές τις πολιτικές και θα τους καλούμε σε ενιαίο αγώνα αντίστασης και ανατροπής των κυβερνητικών σχεδιασμών .
Τα Σωματεία μας προειδοποιούν και όποιον «καλοθελητή» προσπαθήσει να υποκαταστήσει τους νόμιμους εκπροσώπους των εργαζομένων , όπως αυτοί εκφράζονται δημοκρατικά μέσα από τα Σωματεία μας , για να φανεί ότι δήθεν το θύμα δέχεται να χριστεί ιδανικός αυτόχειρας αγκαλιά με τον θύτη .

Υ.Γ.1: Σας επισυνάπτουμε κείμενα με τις συνολικές μας θέσεις για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία .
Υ.Γ.2: Σας επισυνάπτουμε επίσης κείμενα άλλων φορέων , μελέτες , εξαγγελίες διυπουργικών οργάνων , όπου διαχρονικά και παρά την όποια διαφορετική προσέγγιση ή αντίληψη , προκύπτει συμφωνία σε βασικά ζητήματα τα οποία σας παραθέτουμε ως επιχειρήματα για την ορθότητα των σκέψεων μας .

ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ Ν/ ΖΩΝΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου